Puhallinmusiikin iloittelua Järvenpäässä 10.-17.7.2023

Tuusulanjärven rannalla sijaitseva STEP-koulutuksen kampus täyttyy iloisista puhallinmuusikoista viikon ajaksi. Ja ilon aihetta todella riittää. Luvassa on hienoja kohtaamisia, upeaa musiikkia, paljon oppimista ja ennen kaikkea sitä yhdessä tekemisen tunnetta, josta leiritunnelma syntyy. #kesänparasviikko ei turhaan ole muodostunut Puhallinmusiikkiviikon iskulauseeksi.

STEP-koulutus ja Suomen Puhallinorkesteriliitto järjestävät yhdessä viikon kestävän  Puhallinmusiikkiviikon kaikenikäisille ja -tasoisille musiikin harrastajille ja opiskelijoille. Kurssin pääpaino on yhteissoitossa ja niinpä viikon aikana harjoittelee kolme eri orkesteria. Näin jokaiselle löytyy se juuri sopiva orkesteri, jossa soittaminen on mielekästä.

”Puhallinmusiikkiviikko tarjoaa ainutlaatuisen oppimisympäristön orkesterien lisäksi kurssin työpajoissa. Live-elektroniikka -, improvisaatio- sekä rytmiikkaa työpajat tukevat soittajan musiikillista kasvua ja vahvistavat omaan muusikkouteen keskittyvää oppimista,” kertoo Puhallinmusiikkiviikon taiteellinen johtaja Sirpa Berg.

Kurssin konsertit ovat maksuttomia ja niihin on yleisö tervetullutta. STEP-koulutuksen auditoriossa pidetään Sulosointuja konsertteja viikon aikana useampana iltana. Puhallinmusiikkiviikon opettajat konsertoivat ke 12.7. klo 19 ja kurssilaiset konsertoivat sekä pe 14.7. klo 18.30 että la 15.7. klo 18.30.

Lisäksi kävelykatu Jannella järjestetään ulkosoittokonsertti yhteistyössä Sykettä ja Sinfoniaa ry:n kanssa ke 12.7. klo 17 ja la 15.7. klo 13. Puhallinmusiikkiviikko huipentuu päätöskonserttiin sunnuntaina 16.7. klo 18–20 Järvenpään kirkossa.

STEP-koulutuksella on paljon erilaisia musiikkikursseja, joista yksi perinteikkäimpiä on Kotimusiikkiviikko, joka järjestetään 24.–30.7. jo 66.kerran!

Sirpa Berg, Puhallinmusiikkiviikon taiteellinen johtaja, p. 050 566 5895

Instagram: #jarvenpaanpuhallus #stepkoulutusjarvenpaa #kesänparasviikko